Evenementenvergunning aanvragen

De uiterlijke termijn voor de aanvraag is 10 weken. De termijn is 24 weken voor een evenement met verhoogde risico’s. Doe ruim voor deze tijd een conceptaanvraag (16 of 30 weken).

Bij een aanvraag voor een evenementenvergunning stuurt u deze documenten mee:

  1. Een toelichting op uw aanvraag middels een ingevuld PDF bestand. Let op: sla dit document eerst op, vul hem dan in en voeg het toe aan de aanvraag.
  2. Een plattegrond van het evenement. De plattegrond moet aan wettelijke eisen voldoen. De vereisten kunt u lezen in de handleiding inrichtingstekening evenement, 

Indien van toepassing stuurt u nog andere documenten mee. De vergunningverlener kan mogelijk nog om andere informatie vragen.

Let op: zonder deze documenten kunt u uw aanvraag niet indienen. Uw aanvraag wordt niet in behandeling genomen als deze niet compleet is.  

Neem minimaal 16 weken voor het evenement contact op met team vergunningen Apv of 30 weken als u een hoog-risico-evenement organiseert. Zij kunnen u vertellen wat u moet meesturen, om het proces vlot te doorlopen. Mail naar teamapvvergunningen@westbetuwe.nl.

Indien van toepassing:

De vergunningverlener kan om aanvullende informatie vragen, als dit nodig is.

Let op: zonder de verplichte documenten kunt u uw aanvraag niet indienen. Uw aanvraag wordt niet in behandeling genomen als deze niet compleet is. 

Heeft u alle bovenstaande documenten die u moet meesturen beschikbaar vraag dan de evenementenvergunning digitaal aan.

Evenementenvergunning aanvragen

Om uw vergunningsaanvraag goed voor te bereiden vragen wij u de volgende documenten te gebruiken en te raadplegen.

  1. Criteria voor inrichtingstekeningen (of: plattegronden)
  2. Voorbeelden uit de praktijk
    1. Jaarmarkt Beesd
    2. Kermis

Vragen?

We helpen u graag. Neem daarom contact op met team vergunningen Apv. De medewerkers van team vergunningen Apv kunnen u verder informeren. Mail naar teamapvvergunningen@westbetuwe.nl.